
Direct resultaat met de training “Ik leer anders”
In iedere klas zitten minimaal 1 of 2 leerlingen die in beelden denken, beelddenkers! Vaak zijn dit de onder gewaardeerde leerlingen, ze zijn intelligent genoeg, echter blijven de prestaties op school uit. Zij denken niet in woorden, maar in beelden. De lesstof wordt op school echter wel in woorden aangeboden. Daarom wordt het lesmateriaal niet begrepen en onthouden.
In iedere klas zitten minimaal 1 of 2 leerlingen die in beelden denken, beelddenkers! Vaak zijn dit de onder gewaardeerde leerlingen, ze zijn intelligent genoeg, echter blijven de prestaties op school uit. Zij denken niet in woorden, maar in beelden. De lesstof wordt op school echter wel in woorden aangeboden. Daarom wordt het lesmateriaal niet begrepen en onthouden.
Bijles helpt bij deze kinderen niet of nauwelijks omdat er dan nog meer lesstof op de, voor hen, “foute” wijze wordt aangeboden. Met de methode “Ik leer anders” wordt de lesstof vertaald naar een visuele manier van denken. Op deze wijze wordt de lesstof wel begrepen en onthouden. Voor de groep beelddenkende leerlingen is direct resultaat merkbaar door met deze methode aan het werk te gaan.

Het werkboek ‘Ik leer anders’
Bij de training 'Ik leer anders' hoort ook een praktisch werkboek. Het werkboek wordt doorgewerkt door een leerling begeleid door een coach of ouder. De leerling kan direct vertellen of deze leermethode werkt. Een voorbeeld: tijdens het oefenen kunnen leerlingen met een taalprobleem, woorden foutloos spellen. Van voor naar achter, maar ook van achter naar voor. Simpelweg omdat ze het woord als woordbeeld hebben opgeslagen. Tafels worden direct onthouden na jarenlang tevergeefs oefenen. Leren klokkijken lukt binnen een paar uur. Lees de verhalen van leerlingen en ouders.
Het werkboek telt 60 full-colour pagina’s. Hieronder zie je een aantal voorbeelden.
Bekijk het inkijk-exemplaar op Bol.com
Inhoud werkboek ‘Ik leer anders’
Al het lesmateriaal staat overzichtelijk in het werkboek. De training Ik leer anders is in eerste instantie geschreven voor leerlingen in het basisonderwijs. Met dit werkboek kunnen leerlingen worden geholpen met de volgende leerproblemen:
Bij de training 'Ik leer anders' hoort ook een praktisch werkboek. Het werkboek wordt doorgewerkt door een leerling begeleid door een coach of ouder. De leerling kan direct vertellen of deze leermethode werkt. Een voorbeeld: tijdens het oefenen kunnen leerlingen met een taalprobleem, woorden foutloos spellen. Van voor naar achter, maar ook van achter naar voor. Simpelweg omdat ze het woord als woordbeeld hebben opgeslagen. Tafels worden direct onthouden na jarenlang tevergeefs oefenen. Leren klokkijken lukt binnen een paar uur. Lees de verhalen van leerlingen en ouders.
Het werkboek telt 60 full-colour pagina’s. Hieronder zie je een aantal voorbeelden.
Bekijk het inkijk-exemplaar op Bol.com
Inhoud werkboek ‘Ik leer anders’
Al het lesmateriaal staat overzichtelijk in het werkboek. De training Ik leer anders is in eerste instantie geschreven voor leerlingen in het basisonderwijs. Met dit werkboek kunnen leerlingen worden geholpen met de volgende leerproblemen:
- Informatie op juiste manier ordenen, opslaan en onthouden.
- Taal: het alfabet, woordbeelden opslaan, woordpakketten groep 3 t/m 8.
- Lezen: lege woorden visueel opslaan, leesletters oefenen, lezen met de leespijl.
- Cijfers: cijferveld, tafels en het automatiseren van sommen.
- Klokkijken: analoog