RT Praktijk Hengelo
  • Welkom
    • Tarieven
    • Gabrielle Alberink >
      • Reacties van ouders >
        • Reacties over Remedial Teaching
        • Reacties over de trainingen
        • Reacties over lezingen/workshops
    • Contact >
      • contactformulier
  • Remedial Teaching
    • Begeleiding >
      • CITO in BEELD training
      • Ik leer leren >
        • Ik Leer Leren (PO/VO)
    • RT - Rekenen, automatiseren
    • RT - Taal in Blokjes
    • RT - Werkwoorden en zinsontleding
  • Bewegend leren
    • RekenBootcamp
    • SpellingBootcamp
    • Lezingen >
      • lezing: beelddenken
      • Lezing: Fixatie Disparatie
  • Reflexintegratie
    • Werkwijze INPP
  • Visuele Screening
  • Gehoortraining
  • Online training

Werkwijze INPP

Wanneer u voor behandeling met de INPP methode heeft gekozen, worden de volgende stappen doorlopen:

Stap 1 – Intake
U kunt eerst de vragenlijst op de site van INPP bekijken. Heeft u meer dan 8 vragen met 'ja' beantwoordt, dan stuur ik u een uitgebreide vragenlijst die u ingevuld kunt terug sturen.
Tijdens de intake wordt deze vragenlijst doorgenomen zodat er een goed inzicht ontstaat over de ontwikkeling van uw kind.
  • voor de behandeling is inzicht nodig in:
  • het verloop van de zwangerschap,
  • hoe de geboorte is gegaan en
  • hoe de verdere ontwikkeling in het eerste jaar was.
  • het verloop van de motorische ontwikkeling en
  • of de cliënt in de eerste levensjaren een ziekte of virusinfectie heeft gehad en of er een reactie op de inentingen is geweest.
Verder wordt er besproken hoe de behandeling gaat verlopen.


    Ik meld mij aan voor een intakegesprek INPP

Verzenden
Stap 2 - Testen
De leeftijd van de cliënt bepaalt welke testen gedaan kunnen worden in het grote onderzoek en afhankelijk van de leeftijd kan het onderzoek bij kinderen 2-3 uur duren.  Natuurlijk wordt bij dit onderzoek rekening gehouden met de vermogens van het kind en wat het kan verdragen. Soms kiezen we ervoor om het onderzoek te verdelen in twee gedeelten. Het onderzoek geeft een nauwkeurig overzicht van de motorische ontwikkeling van uw kind. De volgende gebieden worden getest:
  • Grove en fijne motorische coördinatie
  • Evenwicht en balans
  • De bewegingsontwikkeling in het eerst jaar
  • De aanwezigheid/afwezigheid van primitieve reflexen
  • Posturale reflexontwikkeling en houding
  • Lateraliteit
  • Oogbeweging,fixatie diparatie,aanwezigheid van saccades en fixatie
  • Visuele waarneming ( visuele motorische integratie,visueel ruimtelijk inzicht en visuele disciminatie)

Stap 3 - Nabespreking
Nadat het onderzoek gedaan is kan in een volgende afspraak de testresultaten besproken worden. Hier wordt besproken welke reflexen nog aanwezig zijn en welke invloed dat verder op het kind heeft met betrekking tot leren en gedrag.
Tevens wordt de eerste oefening uit het individuele oefenprogramma uitgelegd en geoefend.
U krijgt de oefeningen op papier mee, om deze thuis nog na te kijken als dat nodig is.

​Stap 4 - Herhalingsonderzoek
Na 6 tot 8 weken komt u langs om voor het reflex herhalingsonderzoek. Hier wordt gekeken naar de vorderingen in het oefenprogramma en welke effecten deze gehad hebben op het dagelijks leven en ook op mogelijke veranderingen die op school of thuis hebben plaatsgevonden met betrekking tot leren. Aan de hand van een klein onderzoek van ongeveer 2 uur kijken we welke oefeningen aangepast moeten worden.
Dit onderzoek vindt vervolgens plaats naar iedere 8 weken.
De totale duur van de behandeling is afhankelijk van de leeftijd van het kind en is gemiddeld tussen de twaalf en achttien maanden.

​(Bron: www.inpp.nl)
​
 RT Praktijk Hengelo 
​leerlingbegeleiding 

Niet alleen maar samen!

06 23016247  -  info@rthengelo.nl

Slauerhoffstraat 53
7552 ZX  Hengelo







Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
IN BALANS LEREN
Onderwijscentrum Hengelo
​
Cursussen
Workshops
​Lezingen
Leermatten
  • Welkom
    • Tarieven
    • Gabrielle Alberink >
      • Reacties van ouders >
        • Reacties over Remedial Teaching
        • Reacties over de trainingen
        • Reacties over lezingen/workshops
    • Contact >
      • contactformulier
  • Remedial Teaching
    • Begeleiding >
      • CITO in BEELD training
      • Ik leer leren >
        • Ik Leer Leren (PO/VO)
    • RT - Rekenen, automatiseren
    • RT - Taal in Blokjes
    • RT - Werkwoorden en zinsontleding
  • Bewegend leren
    • RekenBootcamp
    • SpellingBootcamp
    • Lezingen >
      • lezing: beelddenken
      • Lezing: Fixatie Disparatie
  • Reflexintegratie
    • Werkwijze INPP
  • Visuele Screening
  • Gehoortraining
  • Online training