Praktijk Hengelo is een praktijk voor Remedial Teaching; bewegend leren in Hengelo. Maar we gaan verder, want wanneer er een probleem is met lezen of spelling kijken we ook naar de voorkeur van hersenhelft die je inzet bij nieuwe leerstof of bij het leren van toetsen. Hoe gebruik je je ogen, werken ze goed samen, kun je met je ogen de leerstof goed volgen? Hoe gaat het met je oren? Kunnen ze het geluid goed doorgeven via het gehoorkanaal aan de hersenen. Werken de oren goed samen? Dit heeft allemaal te maken met onze hersenen. Dus gaan we ook nog een laagje verder, namelijk zijn er misschien nog actieve primaire reflexen aanwezig waardoor je kind onwillekeurig meer beweegt of moeite heeft met concentreren. Allemaal interessante onderwerpen waar ik ook lezingen aan ouders en professionals, die met kinderen werken, geef. De praktijk richt zich op kinderen van de basisschool en het eerste jaar van het Voortgezet Onderwijs.
Het doel van RT Praktijk Hengelo is dat elk kind het recht heeft om vanuit zijn talenten te werken. Samen kijken we welke talenten dat zijn. Hiervoor is het ook belangrijk om te weten op welke wijze je het beste leert. Hoe het met de oogsamenwerking van je ogen gaat en of al je reflexen wel geïntegreerd zijn? En dan is dit natuurlijk ook gekoppeld aan je houding. Op deze manier kun je in balans leren. Daarnaast is beweging ook erg belangrijk voor zowel kinderen als jongeren. Door middel van activiteiten van de Reken/Spelling Bootcamps leren de kinderen activiteiten te automatiseren.
RT Praktijk Hengelo biedt Remedial Teaching aan leerlingen met leerbehoeften op het gebied van rekenen/lezen/spelling. De lessen worden bewegend aangeboden met een visuele instructie.
RT Praktijk Hengelo geeft trainingen aan leerlingen van groep 8 en het VO.
Wat is leren en hoe leer jij? Plannen en organiseren van je
huiswerk.
Onderzoek naar Beelddenken bij RT Praktijk Hengelo. Met behulp van het Wereldspel kijken we naar de leerstijl.
RT Praktijk Hengelo geeft trainingen aan kinderen met een visuele cognitieve leerstijl, beelddenkers, volgens de leermethodiek 'Ik leer anders' of de KLEUR-methode van Beeld&Brein speciaal voor begrijpend lezen en redactiesommen.
Even voorstellen
De Remedial Teaching en trainingen worden gegeven door Gabriëlle Alberink - Lubbers, gediplomeerd Remedial Teacher Tevens is ze gecertificeerd coach voor de leermethode ‘Ik leer anders’, Brein en Beeld specialist Beelddenken, Visueel screener & trainer en Behandelaar van de Reflexintegratie INPP.
De praktijk levert maatwerk: Er is veel aandacht voor positieve kenmerken van de leerling en het bevorderen van het zelfvertrouwen staat centraal. Uitgaande van de mogelijkheden en de behoeften van het kind vindt er in een rustige omgeving begeleiding plaats, in nauwe samenspraak met de ouders.
Daarnaast kijken we naar het totaalplaatje. Wanneer er problemen zijn met lezen of rekenen, kijken we ook naar de oogsamenwerking en de reflexen van uw kind. Dit is namelijk het fundament om tot leren te komen. Eerst bewegen, dan leren!
Op deze website kunt u informatie vinden over wie Gabrielle is, wat Remedial Teaching, Beelddenken, Fixatie Disparatie of Leren Leren inhoudt en op welke wijze ze haar werk wil vormgeven. Mocht u na het lezen van de informatie op de website nog vragen hebben, kunt u natuurlijk ook telefonisch contact met haar opnemen. ( 06 21425367)